torsdag 7 januari 2010

Vem tillverkar pungvattenlås med excentiskt teleskoprör? Jag skulle behöva ett sånt!

Idag började Philip skolan (stora killen nu!). Egentligen skulle jag ju stått och vinkat av honom vid bussen imorse. Orolig, med tårar i ögonen och kameran i handen efter att ha tagit ett första-dagen-i-skolan-foto, som den fantastiska och omtänksamma modern jag är. Synd bara att jag är karriärskvinna och inte har tid att vinka av pojken när han åker till skolan. Så han fick klara det själv.

Jag sitter på jobbet och grejjar. Har en hel del att göra, det är bra!

I tisdags gjorde jag något jag är stolt men förvånad över. Hade parkerat bilen i nordstan och fikat med Lina en sväng. När jag gick tillbaka till bilen för att hämta en påse hade ett par precis parkerat bredvid mig. Jag gick för att öppna förardörren och såg då att tjejen bredvid ställt sig så snett att jag inte skulle kunna komma in i min bil när jag väl skulle köra iväg. "Jävligt lätt att komma in i min bil" sa jag högt eftersom paret var precis bredvid mig. Det är väldigt olikt mig. I vanliga fall skulle jag bara muttrat tyst för mig själv. "Men det är bara för att den andra bilen står fel" sa tjejen. "Men du står ju jättesnett" sa jag. Då erbjöd hon sig att backa ut, men jag förklarade att jag bara skulle hämta något i bilen. Så de gick. Jag gick in från andra sidan och hämtade min påse. Sen gick jag runt för att se hur den andra bilen ställt sig eftersom hon nu fick ställa sig så snett. Och visst, den stod snett. Men inte alls lika mycket, och tjejen hade kunnat ställa sig en bra bit närmre den bilen utan problem. Jag bara suckade, lär er parkera! Som tur var hade de åkt när jag kom tillbaka senare för att åka hem. Så jag slapp klättra igenom bilen från passagerarsidan.


Syns det hur nära de stod?



Nytt år, ja det är det, och snart kommer jag göra en galalista över 2009!


Ang. rubriken så är det jobbhumor. Idag i alla fall. I tisdags var det Circus Kiev och Epafraktor, för mig i alla fall.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hallååå!! Vart har du tagit vägen egentligen?!