tisdag 24 februari 2009

Jasså, förlovning på gång...

Hörde på nyheterna att Viktoria och Daniel ska förlova sig idag.. Kronprinsessan och hennes grabb alltså..

Kl: 12:50: Går in på aftonbladet… Här har vi dragit upp det över hela högerspalten, ingen reklam eller nöjesnyheter här inte! Stora grejjer på gång med andra ord..

Klickar mig in på artikeln. Först en otroligt pixlig bild på paret (här gick det tydligen snabbt). Sedan en artikel om att bröllop 2010 är så gott som bekräftat och att en konselj ska äga rum på slottet idag. Alltså ett viktigt möte med Kungen och statsministern och övriga viktiga personer. På denna konselj ska alltså förlovningen bekräftas. Sådana här möten brukar de tydligen ha varannan månad ungefär eller när Kungen intresserar sig för någon speciell fråga t.ex. finanskrisen eller dylikt. Men nu är de alltså säkra på att det är förlovning som står på agendan.. Trots att inte kungahuset bekräftar uppgifterna…

Ja, jag antar att de brukar veta vad de snackar om när de får sådana här uppgifter… Men det vore så enormt, grymt skoj om hela svenska folket blir snuvade på konfekten och konseljen i själva verket tar upp något annat. ”Kungen vill köpa Volvo” – som Lotta på jobbet sa.. Hahaha, som jag skulle skratta.

Speciellt roligt vore det eftersom aftonbladet redan gjort en special-site – ”Bröllopet, så blir det”, om klänningen, möhippan, festen osv osv osv.. Vilket är helt otroligt.. Är något sådant redan bestämt? Tvivlar på det…

Japp, Klockan 13 skulle konseljen på slottet äga rum, sen återstår det väl att se.


Update kl. 13:51: Ny artikel med ännu pixligare bild.. KL. 14 KOMMER BESKEDET... ohh.. jag darrar!


Update kl. 14:19: Jahapp, jag hade fel. Synd. Det blir bröllop. Kronprinsessan får sin Daniel, den "vanlige killen av folket", kanske inte riktigt så jag ser honom, men men... Så blir han hertig av Västergötland också.


Förresten så är det semledagen idag.. det tycker i alla fall jag är viktigare ;)



Måste förresten skriva lite om Jade Goody , ni vet "Big Brother-stjärnan" som gått ut med att hon har cancer och nu gift sig. Ni kan inte missat det, i alla fall inte om ni hängt på aftonbladet det senaste..
Okej, jag ska erkänna att jag inte hade en aning om vem hon var innan det här.. Men efter att fått hennes historia lite uppdaterad för mig måste jag bara skaka på huvudet. Okej att det är jättehemskt att hon fått cancer, och att hon inte har långt kvar. Men att bara därför gå från hatad till älskad tycker jag faktiskt är lite konstigt.. Kalla mig känslokall, men seriöst?
Jag vet inte vad det var hon sa som fick världen att reagera. Men så var det ju, hela världen reagerade, och rasade.. var det inte någon regering i något land som lade sig i t.o.m. så att Blair fick be om ursäkt eller något sådant?
Men nu plötsligt vänder det och hon är älskad... Jag ska väl egentligen inte snacka om något jag inte vet något om, men jag kan inte annat än reagera...
Eller är det något jag missat här?

Inga kommentarer: