torsdag 24 november 2011

"Världsvan"

Idag har jag varit i Köpenhamn över dagen på möte. Trevligt.
Jag började morgonen på Landvetter med att känna mig som en världsvan business woman. Vad miljöer kan göra! :)  Dock tydde mitt magont på att jag egentligen var rätt nervös!

Det gick hur som helst bra att flyga och jag lyckades även ta mig från Kastrup till Köpenhamns central och vidare till mötet utan problem. Magen gav med sig tillslut.
Men jobbigt var det när jag befann mig i sällskap av tre danskor och en norska, innan holländarna dök upp och vi började prata engelska. Jag har så sjukt svårt att förstå danska. Den norska tjejen verkade inte ha några problem alls medan jag bara satt och stirrade och hoppades att de inte skulle fråga mig något, och när de gjorde fick jag anstränga mig och gissa vad de sagt.
Efter lunchen, när Holländarna var på rökpaus fungerade det inte längre och jag fick ge mig till känna och säga att jag inte förstod frågan Stine ställde (hon såg det nog iofs på min blick). Hon berättade då att hon har jättesvårt att förstå svenska, så hon förstod mig. Hon hade tom varit på middag med min chef för ett tag sedan och inte förstått ett ord. Och jag som trodde att danskarna förstår oss precis! :)

Efter mötet hade jag en halvtimma över innan tåget gick, så jag passade på att gå förbi ingången till Tivoli.  Såg mysigt ut, så nu längtar jag efter Jul på Liseberg!





Nu har jag lite mindre än en timma kvar hem :)

Inga kommentarer: