måndag 13 oktober 2008

Rapport från en nybliven sambo

Jahapp, då har man varit sambo i tre och en halv dag, ungefär. Det går bra. :) Vi har i och för sig inte kommit in i det livet så mycket än (vad det nu innebär...). Den mesta tiden går ju åt att fixa lägenheten. Men men, det blir nog snart vardag för oss också. :D

Summering av helgen då...

I fredags flyttade vi Philips saker. När Philip (och jag lite, trots extrem magvärk) tillslut hade lyckats packa ner det mesta och hans familj kom för att köra saker till lägenheten gick det väldigt snabbt. Vi var klara på en och en halv timma, tack vare att vi var fem pers, men då hann vi tom fika! Sen gick kvällen åt att fixa. Vi åkte till Coop för att köpa mat och öl. Sen byggde vi ihop den andra garderobstommen och försökte skruva ihop köksbordet och lite sånna saker.


Lådor, lådor överallt!

På lördagen kom pappa och väckte oss.
Vi grejjade lite här innan vi åkte till Ikea. Där vi lyckades spendera hela tre timmar! Men vi åkte därifrån med Tv-bänk, överhylla, skåp("egendesignade") samt diverse småsaker. Plus garderobsdörrarna då!
Sedan började arbetet. Skruva fast garderob i väggen, sätta dit dörrar, laga soffa, bygga ihop överhylla, limma duschlist, borra och skruva upp överhylla, borra och skruva upp toaletthylla, laga bord mm. mm. Vi hann såklart inte färdigt med allt. Det är så mycket!!

Igår hann vi inte fixa så mycket innan Philip åkte och repade och jag träffade Hanna. Sen var det kalas i Åsa, mycket trevligt och mycket mat!
När vi kom hem (känns konstigt att säga så :) ) satte vi in inredningen i garderoben, blev super! Philip lade in sina kläder, jag ska göra det idag, när jag orkar ;) Eller hinner rättare sagt.. har ju fullt upp här vid datorn. Hittade en släktträdsida! :)

Ikväll när Philip kommer från jobbet ska vi försöka få ihop tv-bänken!

Nu ska jag fortsätta njuta av mina nudlar med svampsmak och så småningom röra mig mot garderoben..

Lovar att lägga upp bilder när jag fått fram kamerasladden! Philip har nämligen fotograferat flyttprocessen som en galning! :) De här mobilbilderna säger ju inte så jättemycket direkt.

Hörs!
Puss




2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu bidde ju jag oxå ruskigt sugen på att flytta. Finns inget bättre än att få inreda lite... tur att jag ska flytta hem till Marklandsgatan ganska snart :)
Det va ju tur att du hade rätt angående kartongerna på IKEA så du slapp lida. Philip ser kanske snäll å beskedlig ut men jag e rätt säker på att han kan va en riktig liten jäkel om han känner för det...hihi...oj, det e bara du som läser den här sidan va?! Vill ju inte att brorsan ska se vad jag skriver ;)
Han berättade förresten om alla bilderna han tagit och om hur du inte ville stå bakom kameran ;) Ska bli kul att se dom när du hittat kamerasladden.
Kramar från norrland

Nea sa...

ahh, det later sa himla himla roligt!! grattis grattis grattis!!!!!!!!