fredag 3 oktober 2008

Fredag!!

Sitter på jobbet och skickar ett mail till bloggen.. Har inte riktigt hunnit annars de senaste dagarna.

Flytten i onsdags gick bra! Men jag har inte direkt kommit iordning än. Vi har ju inga möbler, förutom min säng och mitt datorbord än så länge, så det finns liksom inte så mycket att göra.

Jag har itne sovit i lägenheten än, men var där och grejjade lite igår. Ska väl sova där nu i helgen!
Det jobbiga är att lägenheten visade sig vara ganska svårmöblerad, så den mesta tiden av mina tankar går numera åt att tänka ut olika sätt att ställa soffa, tv och säng. Får försöka hitta en soffa som är lagom stor, den jag hittat innan blir nog tyvärr alldeles för bred..

Så imorn ska vi titta på möbler! och köra dit lite av Philips saker. Vi ska även hämta ett köksbord hos hans föräldrar i helgen. Så förhoppningsvis ska det börja bli lite ordning nästa vecka!

Åh vad skönt med helg! :) Ikväll ska vi ut och käka med några av Philips kompisar, ska bli skoj!

Jag skickade precis ett mail till en snickare och frågade vad det skulle kosta att tillverka ett vägg-sängbord jag har hittat. Har nämligen en känsla av att det skulle bli rätt dyrt att köpa två sådana eftersom de inte verkar finnas hos de större möbelkedjorna utan i mindre designbutiker. Men jag tycker att de inte borde vara så svåra att bygga själv. Så är det någon som känner sig grym på att snickra så hör av er! :) Laddar upp en bild på det lite senare!

Puss puss
Nu ska jag jobba igen, eller gå på lunch.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Svårt att hitta en soffa i rätt storlek? Du får komma upp på vår övervåning på onsdag och testa vår Tetris, den kan man nästan bygga hur som helst och på så sätt få den storlek man vill ha ;)

//Jari

Amanda sa...

Jari
Jag glömde ju titta på soffan. Men har googlat lite efter den och det verkar ju intressant. Var har ni köpt den?
Hur hittade du min blogg förresten? :D