torsdag 9 oktober 2008

Fler statusrapporter åt folket!

Då har man "bott" i lägenheten en vecka. Har faktiskt sovit här några gånger nu, trots att det inte är iordning för fem öre!

Men i tisdags köpte vi en garderob! Och vi satte ihop en av två stommar. Den är stor! Kommer att bli 2m bred tillslut, grymt!

Det var ett projekt att köpa garderob kan jag säga!
Först i söndags när vi skulle göra det och hade stått en bra stund och komponerat ihop delar och inrett osv uppe vid datorn på Ikea, kom vi sedan ner i lagret för att upptäcka att garderobstommarna i vår färg var slut!
Så vi väntade till tisdagen.. När vi kom till Ikea började vi med att äta. Sedan tog vi med oss ett måttband för att försäkra oss om att vi skulle få in grejjerna i bilen.. Besviket konstaterade vi att de inte skulle gå in.
In på Ikea igen för att kolla hemkörning, vilket såklart var försent tänkt och man skulle behöva vänta till nästa dag, då Philip jobbade kväll, det gick alltså inte.
Så vi åkte något besvikna från Ikea. Då kom jag plötsligt att tänka på att vi ju faktiskt sett lådor på söndagen, i en annan färg än den vi skulle ha, men ändå, samma storlek på stommarna, och de lådorna var ju absolut inte en meter breda som vi nu räknat ut att de skulle vara.. Jag var nästan helt säker på detta, men tvivlade ändå på mitt eget minne eftersom det ofta visar sig att jag har fel när jag är sådär bombsäker. Philip tyckte dessutom att jag skulle få lida för det om det visade sig att vi vände tillbaka i onödan.
Men sagt och gjort, vi vände om. Och till min stora förtjusning hade jag rätt! Stommarna var bara hälften så breda! Vi lastade på de grymt tunga lådorna på vagnen, samlade ihop alla hyllplan och dylikt, (allt utom skjutdörrarna, som vi får vänta med, de är för breda för bilen ;) ) och begav oss mot kassan och bilen.
Vi lyckades få in allt. Men lådorna var aningen för långa, så bakluckan fick vara öppen lite. Men det löste vi genom att plocka upp ett avspärrningsband från marken och knyta ner luckan med, funkade fint! :D
Väl i lägenheten byggde vi alltså ihop en av stommarna. Det var skoj! Jag gillar att fixa med sånt. Det kändes speciellt bra att köpa, köra hem och bygga ihop en garderob utan våra föräldrar Man klarar faktiskt saker själv också! :)


Ena delen av garderoben!

Imorgon ska vi flytta Philips saker! Det blir skoj. Och på lördag kommer pappa och sätter upp hyllor och sådär. Det är betongväggar i princip överallt så det är svårt att fixa själv..
Men efter helgen har vi alltså för hoppningsvis fått ordning på det här stället!!


Såhär ser det ut just nu, flyttlådor överallt och
mina kläder på en säck på golvet...

Nu ska jag fixa lite mer här innan jag åker och hämtar Philip på jobbet så att han kan packa!

Hörs!
Ska försöka fixa lite mer bilder när det börjar blir klart här! Och jag packat upp kamerasladden ;)

Puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

yeah baby! detta blir grymt!

Amanda sa...

Visst blir det! ;)
Och nu har jag flyttat upp länken till er blogg så att den syns och ni får fler besökare (eftersom jag har så många) allt för din skull :)

Anonym sa...

Du är väl för go, ELLER! Hallå eller! puss

Nea sa...

hej mandarin! roigt att ni sakta sakta men saker borjar komma iordning! ser fint ut=)