torsdag 11 december 2008

Åh vad det är kallt!

Jag hatar vintern, mörkt och kallt med snöslask och halka. Man går ju omkring som en halvzombie i dvala mest hela tiden, ser knappt ljuset.
Men när det faller lite lätt pudersnö över en när man går till jobbet är det faktiskt mysigt. Fortfarande olidligt kallt, men mysigt. Julkänslan blir så mycket tydligare med en gång och man känner att nu är det inte långt kvar, på ett bra sätt.. Sålänge jag inte blir blöt såklart!
 
Så, efter min upplevelse med snöfallet sitter jag här på jobbet och går igenom mina mail. Jag var ledig igår så det hade ramlat in ett par.
Johanna var och hälsade på mig igår och vi gick runt på stan hela dagen, var helt slut när vi kom hem! Men vi fick ganska mycket gjort faktiskt, så nu ser jag ljuset i tunneln, jag kommmer nog att klara den här julen också!
 
Åh, grym låt på radion. På tal om radion.. Jag blev så rörd förut när jag lyssnade på morgonpasset och Patti överraskade allihop och avslöjade att han ska bli pappa! Inte ens hans märmaste kollegor hade en aning. Rakt ut i direktsänd radio, det var så roligt att höra! Grattis Patti ;)
 
Idag är det torsdag, jag måste städa ikväll, och sola. Imorgon är det ju julfest! Tjoho!
 
Har förresten köpt en mobil på tradera. För 680kr :D  Perfekt!
 
Nu ska jag jobba igen
 
Puss
 

Inga kommentarer: