fredag 9 januari 2009

Va?! Har det varit jul? Åh nej, jag måste missat det...

Då var ledigheten över och man är tillbaka på jobbet. Har inte haft så mycket tid till datorn under ledigheten faktiskt så nu får jag försöka ta tag i bloggen igen.
 
Nyår var skoj. Fest hos Johan och Jenny i Alingsås. Kvällen var grym, förutom att de utsatte mig för en hemsk lek, eftersom jag var den enda som inte lekt den förut.. Men smart som jag är lyckades jag klura ut den ganska snabbt, så jag slapp pinas mer!  Dagen efter var jag en av de få som inte behövde besöka badrummet gång på gång..
 
På fredagen lagade jag flygande jakob och cheesecake som Philips systrar och systers man blev bjudna på, också det väldigt trevligt!
 
Lördag eftermiddag tillbringade jag och Philip i skidbacken i Ulricehamn.. Det var skoj. Förutom att det var isigt och massor med folk! Får bli till att beställa en skidresa, snart!
 
Julledigheten slutade däremot inte så roligt..  På söndagen fick jag skynda mig till Lidköping, mormor var jättedålig, mamma sa att hon inte hade långt kvar. Så jag slängde mig på X2000 till Skövde, rädd att jag inte skulle hinna fram i tid, där jag blev upphämtad av pappa som körde mig till sjukhuset i Lidköping.
När jag kom väckte mamma mormor och talade om att jag var där. Då fick jag ett leende av mormor, vilket var underbart. Sedan satt vi där, till måndag eftermiddag. Mormor gick bort 12.50 på måndagen.  Skönt, för henne, hon somnade in lugnt och hade inte ont. Alla var dessutom samlade, i alla fall mamma och hennes syskon, och så jag min syster och en kusin. Dock inte morfar. Stackars morfar, jag tycker så otroligt synd om honom…   Han kom dit efter en stund. Det gjorde även alla mina kusiner, utom två.  En jobbig dag. Men jag tror att hon har det bra nu. Och det är skönt att jag var med, jag tror att man förstår det på ett annat sätt då. När min farfar gick bort förstod jag det aldrig riktigt, eftersom jag aldrig var med och fick se honom.
Det konstigaste var bara när jag stod själv med mormor när alla andra hade åkt hem, och mamma och johanna var i ett annat rum. Jag stod där och tittade på henne, och det kändes hela tiden som att hon snart skulle titta upp, eller röra sig. Jag har aldrig sett en död människa förut, och det var så konstigt, speciellt när det var mormor, som brukar vara så glad när man är där. Jag saknar mormor, önskar att jag ringt henne oftare, hälsat på mer, osv...
 
Begravningen kommer vara första veckan i februari. Jag har fått förfrågan om att sjunga. Jag skulle gärna vilja, för mormors skull, men jag vet inte om jag klarar av det. Jag ska inte sjunga ensam i så fall, och det känns ju ändå som ett stort stöd, men ändå. Jag får fundera på det här ett tag tror jag..
 
Jag sitter på jobbet nu. Ska ju börja med lite nya grejjer nu i vår, och jag är ärligt talat skitnervös. Kommer jag att klara det här? Kommer jag våga prata engelska på möten? Kommer jag fatta vad det är jag ska göra? Är jag dålig? Åhh…men jag hoppas att det löser sig. Som tur är är ju Anna Carin fortfarande kvar så att jag har någon att fråga!
 
Nu är det snart lunch. Jag ska se till att få lite gjort här innan det.
 
Ikväll kommer brudarna till stan. Elin, Hanna och Sanna ska förgylla Göteborg med sin glans. Det ska bli så roligt!
 
Och Leo, jag lovar att skriva något mer spännande nästa gång ;)
 
Puss och Kram
 

3 kommentarer:

Helena sa...

Sorgligt :( skönt att du hann åka hem. Ta hand om dig! Kramar

Amanda sa...

Ja, det kändes bra! Och att jag fick ledigt på måndagen så jag slapp åka tillbaka så snabbt! Tack

Helena sa...

Det var ju bra! Hoppas du haft en trevlig helg iaf, läste att du skulle gå lite besök :) alltid trevlig. Kram