torsdag 29 januari 2009

Nu har jag helg!

Tjohopp, här sitter jag och äter fiskbullar. Med råstektpotatis och några små babytomater..
Har varit och tränat, det var gött, efteråt. Har solat också, det var varmt.

Så nu sitter jag här, äter och funderar på vad jag ska göra tills kl blir tio.

Imorn är jag ledig, då ska jag göra massa viktiga saker. Sen åker jag till Elin i Karlstad på lördag! Igår ringde Elin mig och sa "Amanda, bara så att du vet så blir det ingen riktig fest.. jag menar, du kanske inte vill komma då, om vi bara blir några stycken...?" Det var det sjukaste jag hört..nästan.

I tisdags var vi på bio och såg The curious case of Benjamin Button, eller som den, såklart, heter på svenska: Benjamin Buttons otroliga liv. Shit, vem är det som översätter filmtitlar till svenska egentligen? Den borde skjutas, eller i alla fall ta en kurs i fantasi.
Filmen var förövrigt bra, väldigt bra. Jag fick sitta och bitta mig i fingret för att inte gråta hejdlöst och högljutt, det blir alltid så pinsamt då.. Och Philip hade nog gått därifrån :)

På tisdag har vi ettårsdag.. då vill jag gå på båtmässan! Men det vill nog inte han.. vi får se helt enkelt.

Nu ska jag äta upp mina fiskbullar med råstekt potatis och några små babytomater innan det blir kallt (inte babytomaterna, de är redan ganska kalla efter att ha legat i kylskåp ganska länge).


Imorgon ska förresten skidresan betalas, så nu blir det fanimej av! :)


Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha. Men vad tycker du om konsthögskolestudenten som fejkade att hon var självmordsbenägen och lät sig tvingas in på psykakuten och fightades med snutar och psykpersonal?

Amanda sa...

Där har jag visst missat något Ken.. Jag lyssnar som bekant inte på P1. Berätta mer!