fredag 15 maj 2009

DN-opinion gör bort sig, fullständigt.


Okej, nu är jag lite sen, igen. Men jag kan bara inte låta bli att kommentera detta.

Jag satt och kollade runt lite för att få klart för mig vilken kandidat jag ska rösta på till EU-parlamentet. Mitt val föll ganska snabbt på Hanna Löfqvist, tvåa på Vänsterpartiets lista, egentligen redan när jag läste namnet (ung tjej från V är precis vad jag vill ha in i parlamentet!), när jag sedan gick in och läste hennes blogg och en krönika blev det ännu mer klart, den här tjejen verkar stå för samma saker som jag.

Första inlägget på Hannas blogg gjorde mig dock lite fundersam först. "Idag får mina pattar äran att figurera på DN-opinion". Men när jag sedan följde länken förstod jag vad det handlade om.. Och jag blev chockad. Länken tog mig till en artikel av Malin Siwe på DN opinion. Här kommer ett litet utdrag från texten:


"Men Hanna Löfqvist har i alla fall inte slips. Fast hon kanske borde skaffa en. Eller köpa en blus i större storlek, för den hon har på bildbylinen glipar över bysten på ett sätt som renderat anmälningar till reklamombudsmannen ifall hon förekommit i en bilannons. Men nu är det ju bara reklam för ett parti som kallar sig feministiskt."


Det handlade om Hannas krönika i Vänsterpartiets Eu-valstidning
(sista sidan), och då hennes bild, att den skulle vara sexistisk, en sexchock utan dess like...

När jag såg bilden skrattade jag. Har Malin Siwe varit instängd i en källare de senaste 30 åren? Hannas skjorta hade ju inte ens någon urringning! Jösses.

Hanna skriver att hon ser i statistiken att Malin Siwe gått igenom hennes blogg i timmar. Synd för dig Malin, att du inte hittade något att klaga på så att du var tvungen att ta till detta patetiska personangrepp istället…

Hur kan DN publicera en sådan artikel? Det är ju ett enda stort skämt. Är det ett troll som varit framme och lyckats ta sig in på DN? Jag vet inte..men det låter rimligare än att det skulle vara på riktigt!



Det var allt för mig denna gång.

Inga kommentarer: