måndag 22 mars 2010

Första dagen på en tid av grotesk hunger..

Okej, då var man tillbaka efter en vecka i Trysil.
Det har varit mysigt, men oj vad mycket jobb man har när man kommer tillbaka.. så mycket mail kan jag ju inte få på en vecka annars?...

Jag börjar gå på diet idag. Ska äta endast frukost och sedan en jordgubbsshake till lunch och middag.
Har alltså precis druckit min första shake-lunch och jag är redan svinhungrig och illamående, great! Men jag får försöka inbilla mig att det är värst första dagen.. Sen krymper väl magsäcken?
Jag testade ju detta förra sommaren, 2008.. då körde jag helt utan mat i tre dagar, sen fick jag äta lunch. Det gick ju...tills jag slutade :) Nu äter jag ju i alla fall frukost, så tycker att det borde gå.
Jag gör det för att gå ner i vikt, såklart. Jag har gått upp för mycket och är trött på att det inte händer något när jag tränar. Jag måste komma igång och äta mindre, så jag börjar med att krympa ner magsäcken..
Samtidigt så tänker jag att det nog kan ge god effekt på min mage. Sist krympte magen ihop massor när jag körde dieten, ingen luft i tarmarna där inte! Eftersom jag är uppblåst så gott som dygnet runt för tillfället tänker jag att det kanske bli bättre igen om jag inte äter mat som bara gör mer luft.. Hoppas att det fungerar.

Nu måste jag kissa.. måste dricka så mycket vatten varje dag..iihhh!

Förresten är ju snön nästan borta lagom till man kommer hem, underbart! Jag känner att våren är nära!

Glöm inte Antirasistiskt forum på lördag!

1 kommentar:

Nea sa...

Hej Amanda!
Har vantat pa att du ska komma hem sa jag kan lasa om hur du hade det?!? Jag har det ganska langtrakigt just nu. Hander ju inte sa mycket och nagot jobb har jag inte an, hoppas att din diet gar bra! Jag har precis satt ihop latar for att gora mitt eget gympapass och igar kopte jag traningsskor! Maste ocksa komma igang med det dar! Hors snart! Kramis