måndag 1 mars 2010

Skidor vs. Snowblades

Vecka 11 ska vi åka till Trysil med Ph's familj. Det ska bli mysigt. Mysigt men trångt.. 9 personer + en bebis + en hund i en 7 bäddars stuga! Men mysigt kommer det att bli! Så nu håller jag på att förbereda lite. Tänkte tex åka och kolla på en hjälm i kväll, som är på rea. Jag känner inte för att lägga jättemycket pengar på en hjälm så 270:- känns bra.

Vi var hemma hos Ph's föräldrar en sväng, och pratade såklart om resan. Ämnet vad Amanda åker och huruvida jag ska hyra skidor eller inte kom upp. Föräldrarna propsade på att jag måste testa Snowblades istället, för det åker hela familjen (utom Ph och hans bror som kör bräda såklart), och alla är jättenöjda och tycker att det är mycket bättre än skidor. Jag började fundera lite eftersom jag trots att jag åkt sedan jag var ca 5 år aldrig lyckats lära mig att åka ordentligt. Jag tänkte att Snowblades kanske kan vara min räddning också? Så idag har jag googlat lite Snowblades vs. skidor...

Jag och en kompis gjorde en lista över vad vi ansåg vara "mest respekt" att åka. Vi kom fram till att Snoblades faktiskt placerade sig före pulka och stjärtlapp men lite efter Snowracer.

Det var kanske två personer i en forumtråd på 9 sidor som tyckte att snowblades var bra. Alla andra tyckte att det var kass. Långsamt, ostabilt och skakigt. Så.. jag satsar på skidor. Men, tänker nog i alla fall prova på några åk med snowblades.. motbevisa mig gärna! :)

Egentligen vill jag ju åka snowboard, och har velat länge. Jag vill ju också vara en cool snowboardåkare. Men jag har aldrig lärt mig det. Ska göra det en dag.. Men inte i år. Känns bättre när det är pappa som lär mig och utomstående slipper stå ut med mig när jag ska kämpa i barnbackarna :)

Jag har förresten aldrig varit i Trysil.

2 kommentarer:

Philip sa...

När du testat snowblades så kommer du inte vilja åka mer skidor.

Amanda sa...

Vi får se.. som sagt, jag testar :)