tisdag 30 mars 2010

Längtar till Påsk!

Solen skiner utanför fönstret, underbart! Förutom att jag fick skrapa rutan imorse känns det som att våren fakiskt är här nu, eller i alla fall på intågande! Påsken är på intågande också, och jag längtar. För att jag ska åka hem till familjen, för att käraste söstra mi har kommit hem då OCH för att det är min födelsedag på fredag! Jag saknar faktiskt syrran massor! Det ska bli skönt att få hem henne och att få träffa henne i helgen!

I lördags var det Antirasistiskt Forum. Jag kom sent, men jag missade som tur är inte så mycket. Det var en bra eftermiddag. Mycket intressant. Speciellt tycker jag att Miguel Benito från Immigrant-institutet var riktigt bra. Mycket intressanta siffror och inlägg. Exemoelvis detta (från immi.se):

När man i pressen läser att ett antal utlänningar sitter i fängelse och att de utgör en hög procent av de intagna beror den högra procenten bland annat på att en utlänning ofta döms till längre fängelsestraff än en infödd.


Efter Forumet gick vi och åt. Det blev mitt första mål varm mat på nästan en vecka. Men det var en grönsaksgryta, så jag tänkte att det skulle gå. Och med tanke på att jag festade på kvällen så var det nog bra att jag åt. Jag gör ju dessutom den här dieten för mig själv, inte för att någon annan bestämt det. Så jag anser att jag har rätt att bestämma själv om jag ska äta eller inte (det anser inte Ph, han tycker att jag är en svikare bara jag pratar om mat). Som sagt, det blev fest på kvällen. Hos oss. Vi blev ganska många tillslut. Även några nya bekantskaper, mycket trevligt!

Linnéa, jag vet att du ville att jag skulle skriva om fjällen. Men jag orkar faktiskt inte det.. Det var en bra vecka, men det finns liksom inte så mycket att berätta. Vi åkte skidor, myste i stugan, åt god mat (maaaat mmm) och umgicks. Jag ramlade aldrig. Förutom när jag åkte längs en eftermiddag då förstås. Längdskidor i nedförsbacke men igensnöat spår är LIVSFARLIGT! Jag slog i svanskotan och lillfingret. Men skoj var det. Man kände sig som när man var nybörjare på slalom när man kom där i backen och försökte ploga (vilket är i princip omöjligt med längdskidor).
Se där! Jag hade lite att berätta trots allt :)

Som säkert märkts är jag hungrig. Det är mycket bättre än första dagarna förra veckan, men jag vill fortfarande ha mat! På fredag är det slut på dieten i alla fall! Firar födelsedagen med det! :)

Vi var i lägenheten i fredags förresten! Åh vad roligt det var, och Åh vad overkligt det känns fortfarande. Men nu är det snart bara en månad kvar! IHH. Undrar när det ska sluta kännas som att jag leker inredning och lägenhetsköp... Allt var inte färdigt än, såklart. Men nästan allt. Det var egentligen bara köket som var kvar. Kaklet och den stora bänkskivan med diskho och spishäll fattades. Och så vitvarorna. Så man kunde verkligen föreställa sig hur det kommer att se ut nu!


Blir förresten väldigt glad när man pratar med folk som uttrycker samma frustration över SD som jag har.. När man märker att folk förstår vad det handlar om.

Det är ju sjukt när de börjar behandlas som ett riktigt parti

..sa en kollega igår. När han kom fram och frågade hur Forumet i lördags gått. Det var skönt att höra, från någon man inte diskuterat detta med innan.

Nu ska jag forsätta att leta reda på några bilder!

1 kommentar:

Nea sa...

Hej Amanda!
Jag langtar ocksa till pask!
Hehe, de e lugnt, fick ju ur dig lite! Racker gott och val sannerligen!! Snart fyller du ar! hoho, roligt!! Harligt att fa fylla ar samtidigt som man far lite langledigt! Antonie fyller ar imorgon. Jag maste fa se bilder fran lagenheten! Tycker det ar jattespannande! Ha det bra vannen!!