lördag 24 april 2010

Ensam ikväll igen

Sitter här och gör inget, ikväll igen. Var ensam igår kväll också när Ph jobbade. Fast det var ju bara till nio så det gick ganska snabbt. Sen hade jag gjort jättemysig mat när han kom hem. Hade egentligen tänkt äta det själv, men sen blev jag så sen så jag kunde lika gärna vänta så att han fick ta del av det också! Det blev bakad potatis med skagenröra, avokado, feta och cocktailtomater samt melon och parmaskinka. Vi tittade på The Princess and the Frog, en mycket underhållande film i klassisk Disneystil. Men den skilde sig faktiskt ganska mycket från gamla Disneyklassiker ändå..på bra sätt! Kan tex inte minnas att det någonsin gjorts en Disney med en mörk huvudperson (läs prinsessa/blivande prinsessa/prinsesslik tjej) innan, förutom Pochahontas då..

Så nu sitter jag med hela kvällen framför mig och gör ingenting. Eller jag väntar. Väntar på att det ska hända något. Jag är inte så bra på att ta tag i sånt själv. Jag vill inte ringa och fråga om det blir något ikväll. Jag väntar istället på att personen i fråga ska ringa mig och tala om hur det blir. Känns dock lite sent nu. Fuck. Känner inte för att sitta hemma ikväll. Men har ingen att gå ut med. Kanske kan möta upp Ph och hans jobbarkompisar när de bowlat, men det känns ju jävligt B att sitta här och dricka vin med sig själv. Lägenheten är i och för sig ren och fin efter dagens städning. Så det är inte lika motbjudande som vanligt att vara här.. Haha. Snart kommer jag antagligen att öppna en vinflaska.

Inga kommentarer: