onsdag 28 april 2010

Måste...

Jag vet att jag inte ska skriva om detta. Folk har sagt till mig att jag inte borde.. Men jag måste fan. Det är inte varje dag man blir påhoppad av en nasse... Det blev jag i lördags, på FB, oprovocerat. Jag försökte faktiskt bara vara rolig när jag svarade på en skrattretande kommentar. Och så var det igång. Personen i fråga har uppenbarligen läst min blogg ang att Nationell Idag fick presstöd och retat upp sig (trots att vi inte är vänner på fb).

Hela grejjen blev otroligt skrattretande. Jag satt faktiskt och skrattade högt. För är någon så jävla blåst är det faktiskt inte mycket annat man kan göra. Det är ingen idé att komma med argument, med fakta, det finns inget man kan säga till sådana personer. De tror på sina påhittade eller manipulerade "fakta" och de är så rubbade att det inte finns något hopp. Jag menar bara, kallar man sig själv för viking och tror att man har någon sorts äganderätt till Sverige är man inte vidare intelligent, bara skrattretande.

Så jag bemötte inte påhoppen med argument. Jag bemötte dem med gapskratt, motfrågor och gliringar. Jag blev kallad Sverigeförädare, okunnig och småglin.. (eller små glin, för man kan ju inte stava ordentligt när man är en ignorant bonnläpp (min åsikt)).



Men seriöst.
Jag läser klagomål över att man jobbar i ett litet företag och tar skit från kunder, att invandrare får det bättre när de kommer hit (får de? det visste jag inte....) Men för helvete. Det kanske du skulle tänkt på, skaffat en utbildning och ett bättre jobb (det går faktiskt, tro mig), så hade du inte behövt sitta där och klaga idag. Men det är klart, något måste man ju klaga på. Och något måste man skylla på, så varför inte skylla på invandrare? Eller förlåt, muslimer är det ju vi skyller på nu för tiden..

Inga kommentarer: