torsdag 26 januari 2012

Ikväll ska jag på dejt, inte direkt ensam dock

Jag vet inte om jag sagt det innan. Men jag har märkt att jag har en speciell förkärlek för hotell. Ja, hotell. När jag och Ph var på Sankt Jörgen för några veckor sedan gick jag igenom lobbyn med uppspärrade ögon och önskade att vi bokat ett rum så att jag kunde få suttit där i loungen. När jag tänker efter känner jag ofta så när jag råkar befinna mig på ett hotell. Att jag vill sitta i loungen och ta ett glas. Det ser så soft ut att bara hänga där.

Vissa hotell ger ju dock känslan mer än andra. Jag vet tex att SkiLodge i Lindvallen är ett sådant hotell jag älskade första gången jag kom in där. Och jag ville alltid gå dit för en paus när vi varit i Lindvallen. Dock har jag aldrig bott där. Ett annat exempel är hotell 11 i Eriksberg. När jag flyttade till Göteborg bodde jag ju bara 500 m därifrån och brukade ofta gå promenader förbi hotellet ner mot vattnet. Jag tyckte att den byggnaden var så cool, och minns att jag tänkte;
Här ska jag bo någon gång när jag får ett bra jobb

Jag längtade så efter att checka in där och dessutom kunna kolla in utsikten från baren högst upp i byggnaden. Att jag aldrig gått dit bara för att ta en drink är ju dock konstigt..

Med tanke på denna försälskelse är det inte konstigt att jag de senaste månaderna följt upploppet på byggandet av Clarion Post med största spänning och fascination. Tack snälla för att ni varit så duktiga på marknadsföringen så det varit lätt. :)

Och idag är det alltså dags, invigningskonsert på Drottningtorget, iiihh! Nästa vecka ska vi sedan bo där fredag-lördag och fira vår fyraårsdag. Vi ska bada i den varma källan, äta på Norda bar & grill och såklart, hänga i loungen och i Post bar. Det ska bli så grymt spännande och mysigt att jag knappt kan bärga mig!

Jag älskar hotellets utsida, med guldmosaik runt entrén. Och jag älskar alla bilderna jag sett från insidan..
Kan inte vänta med att få se det på riktigt!

Jag menar, hur kan man inte bli förtjust i detta?







 Bilderna kommer från Clarion Hotel Posts facebooksida

Att jag dessutom ser hotellet från min plats på nya kontoret är underbart, jag har berättat det för så många jag kunnat! Haha


Inga kommentarer: