lördag 7 januari 2012

Du klarar max två månader

Idag är det fem år sedan jag flyttade till Göteborg. Fem år. Det är en rätt lång tid i ni frågar mig. Jag kommer ihåg dagen flyttlasset gick. Eller rättare sagt, jag kommer ihåg känslan. Den molande nervositeten och ångesten över att flytta ifrån det man var van vid. Ja, jag vet att det inte var någon jätteförändring att flytta bara till Göteborg, det finns de som gjort större förändringar i sina liv :) Men det var ju ändå första gången jag skulle bo för mig själv.
Jag minns tydligt att någon sa:
Du kommer klara max två månader i Göteborg

Haha, den personen flyttade efter ett år senare.

I början hade jag nog tänkt flytta tillbaka efter utbildning och så, men jag märkte efter ett tag att allt eftersom tiden gick blev den tanken mindre och mindre, och jag började förstå att jag nog skulle stanna :)

Så, femårsdagen firar jag, i Lidköping ;) Med This is it. Som gör mig lipig och glad på samma gång. Älskade, fantastiska MJ, vilken inspiration, vilken legend.


Igår var jag och Ph på Sankt Jörgen Park spa. Jag måste bara göra lite reklam för det stället. Underbart! Jag har inte varit på jättemånga spa, men av de jag varit på var detta helt klart bäst. Vackert, fräscht och riktigt avslappnande. Speciellt skönt var det de första timmarna när det inte var jättemycket folk. Framåt eftermiddagen kom dock fler och fler. Vi spenderade sju timmar där. Det var så skönt att faktiskt kunna slappna av för en gångs skull och ta sin tid, utan att ha något att behöva stressa hem till.


Skönt med långhelg. Idag är det bara lördag, great!

Inga kommentarer: