måndag 31 december 2012

Året i kort-korthet

Jag tänkte att man ändå skulle försöka sammanfatta året såhär på nyårsafton. En dag för både eftertanke och blickar framåt (klyschorna är i alla fall på topp).

Ett år som började som det tidigare slutade. Jag och Frida hade nyårsfest. En mycket lyckad sådan. Vi gjorde dessutom ett uppträdande, något jag sent kommer att glömma!

Sedan flöt det på, med diverse trevligheter, P3 Guld, Hotellöppnanden, fyraårsfirande o.s.v. Men sedan hände ju något. Den som trots allt följt min blogg, eller för den delen känner mig, vet ju vad.

Det är ju ändå något som präglat hela året på ett eller annat sätt. Trots att det är ett år sedan om ynka två månader så är det ju fortfarande närvarande.

Men som jag skrivit tidigare, jag kom ifrån det förvånansvärt lätt och smärtfritt, och verkar vara den som tagit det bäst. Klart att det fanns stunder då det var riktigt tungt, men såhär i efterhand så tänker jag att de borde varit tyngre, och fler. Jag tar det absolut som ett tecken på att det var rätt. Att jag någonstans redan visste att det inte var lönt att fortsätta, men att jag var för feg för att göra något åt saken själv.

Så, våren var ganska upp- och nervänd i stort sett. Men jag var ju i Barcelona i april. Mitt älskade Barca. Hade varit där en gång förut. Men denna resa gjorde att jag faktiskt var nära på att packa väskan och åka dit på längre basis för ett tag sedan. Men så tog jag en extra funderare och förstod att det kanske inte är så bra att fly det första jag gör. Jag behöver landa först. Jag behöver känna mig hemma igen.

På tal om hemma, ja. Jag flyttade i juli. Innan det bodde jag en månad i en halvtom lägenhet. Flydde så ofta jag kunde. Vilket jag även gjorde då den fortfarande var full, mellan mars och juni. Jag har Sofia att tacka för mycket där. Vi hade skoj. Gjorde mycket roliga saker.

Så sommaren flöt på fint. Jag levde i och för sig i något som kändes som ett förråd med alla flyttkartonger på liten yta när jag flyttat. Men jag var inte hemma så mycket. Det var möhippa, bröllop, reggae-festival, stugsemester och en massa spelningar osv som upptog min tid istället.

Sedan kom hösten. Jag kom i ordning i lägenheten och hade inflyttningsfest i början av oktober. Helgen efter passade jag och Sofia på att gå på releasefest för en snowboardfilm. Ett val som faktiskt förändrade bådas tillvaro kan man säga.

Hösten har ägnats åt Halloweenfester, fler filmreleaser, hemmakvällar, och ett jäkla smsande.

Inga kommentarer: