onsdag 26 december 2012

Stilnoja

Jag köpte en keps för ett tag sen. Har alltid velat ha en keps, men aldrig köpt någon eftersom jag inte vågat eller känt att jag skulle våga ha den på mig. Jag brukar istället ha en fäbless för att sno åt mig andra personers kepsar (och hattar) på fester och gå runt i dem. Men nu var jag på VIP-kväll på OneOff och kepsen jag sett där några veckor tidigare och blivit kär i var nedsatt 60%. Jag slog till. Kommer förmodligen inte använda den så mycket eftersom jag känner mig lite löjlig när jag har den bland folk, som att jag är för gammal för det typ. Samma känsla får jag när jag använder mina hörlurar bland folk.

Därför störde det mig när jag tidigare på dagen berättade för en kollega att jag tänkte köpa en keps om den var nedsatt att hon då frågade:

Jasså, är du en sån som byter stil när du byter kille?

Jag är ju inte sån.. Och vill verkligen inte att folk ska tro det. Speciellt förvånad blev jag när detta är en person som nu känt mig i tre år. Jag har visserligen lite blandad klädstil rent allmänt, men det är ju inget nytt. Street och skate ligger mig ändå närmast om hjärtat och har alltid gjort ;)
Dessutom att hon tycker att jag "bytt kille" är också lite märkligt då det är över ett halvår sen jag "bytte".


Inga kommentarer: