onsdag 26 december 2012

Snart dags att stänga året

Nu är julen nästan över igen. Sitter post sockerchock och matkoma, i min lägenhet efter att fått skjuts hem av syrran som skulle jobba.

Det var skönt att hänga i Ldkpg utan större stress i år. Inget åka redan på juldagen, eller komma dit sent för att inte kunna stanna så länge man vill. Nog för att jag åkte redan idag, men jag ska tillbaka över nyår, så det känns inte så tungt. Gött att kunna hänga i Göteborg och vara lite ledig också!

Ikväll ska jag få se Hobbit, äntligen! Jag är så pepp att jag skulle kunna spricka! Men först har jag några timmar att slå ihjäl. Finns mycket jag skulle kunna fylla dem med. Men vet inte hur mycket jag orkar. Kanske bara ska ta det lugnt. Eller så går jag och tränar.

Snart är det dags att börja knåpa på årsbästa-listor och liknande. Jag hittade faktiskt en början på en årskrönika som jag gjort kring nyår -10/11 i min dator för ett tag sen. Den handlar om Twitter och säger ganska mycket om vad det betyder för mig, även om fokus nog ändrats lite sen dess också: 

Genom att hänga på twitter har jag:
  • Fått veta nyheter lite tidigare än de som inte hänger på twitter eller uppdaterar valfri nyhetssida konstant 24/7
  • Fått veta vad som händer bakom valfri P3medarbetares kulisser/i dess privatliv
  • Fått veta vad valfri p3medarbetare/stand up-komiker tänker på/stör sig på/skrattar åt
  • Fått veta vilken av sveriges p3medarbetare/stand up-komiker som är intressantast/roligast/gnälligast/mest uppmärksamhetskåt eller bara trevligast.
  • Fått väldigt bra citat att dela med mig av

Ja, det var 2010 det. Återstår att se vad jag kan få ihop för i år! :)


Inga kommentarer: