måndag 19 oktober 2009

Öh, jag går ju på soc, betyder det att jag kan strunta i den här skiten?

Är precis på väg från ett möte på mitt nya aktivitetsstöd (eller vad det nu heter). Jag är nämligen långtidsarbetslös nu..
Fuck. Långtidsarbetslös. Det blir man tydligen efter tre månader som ungdom.
På mötet förra veckan var det jag och massa pack. Samma sak idag. Jag gillar inte att vara en dålig människa och döma folk, men så var det faktiskt.. :(
Rubriken till detta inlägg är ett citat från mötet, inte mig. Det kom som en fråga på att vi nu får pengar från försäkringskassan istället för våra tidigare ev. ersättningar. Jag satt där och tänkte att jag måste väl i alla fall ha större chans att få jobb än de här nötterna, jag har ju i alla fall utbildning. Och någon form av karisma.
Nu ska jag gå och köpa svindyrt balsam, och sushi. Shit, vem håller jag på att bli?

Inga kommentarer: