söndag 20 september 2009

Ett ytterst vetenskapligt experiment

Under veckan har jag utfört ett litet experiment här hemma. Eftersom jag efter varje gång vi tvättat känner att jag tjatar på Philip att han ska ta undan sina kläder när de torkat.

Jag känner mig jobbig när jag tjatar, och tanken har varit uppe då och då att jag kanske inte behöver tjata, utan att han visst gör det om jag bara är tyst.. (det kanske är i protest mot mitt tjat som han vägrar att plocka bort sina kläder?)
Förra veckan hade vi uppe det igen och Philip försäkrade då att jag inte behöver tjata utan att han tar bort dem själv.



Så, i tisdags när jag tvättade tänkte jag: Fine! Den här gången säger jag ingenting, så får vi se hur det går...


...Japp, nu är det söndag, snart en vecka sedan tvätt..., och här har ni resultatet:



Slutsats: Jag får fortsätta att tjata om något ska hända här hemma.. Herregud, han klarade ju att bo själv, men det försvinner tydligen när man flyttar ihop..

1 kommentar:

Helena sa...

Hmm känner igen det där fenomenet mycket väl.