måndag 21 september 2009

Världens neggigaste inlägg

Kul, ännu en avslagen jobbansökan. Jag blir så less. Jag är så less.

Kändes i och för sig lite bättre när jag tränade förut, men nu sitter jag ju här igen. Utan något att göra. Eller jag ska ju plantera om blomman, och göra kalops. Men jag har ju ingen lust till att göra sånt, och det är det som är jobbigast! Att jag inte vill ta tag i saker, jag sitter bara här vid datorn, men jag gör ju inget vettigt! Bara för att jag är så j-vla less på att gå hemma.

Det känns ju inte bättre heller när jag inte får åka med till en av mina måste-besöka-städer nästa vecka. Jag vill också åka till PARIS! Jag vill göra allt för att få åka dit, men jag får inte :( Usch för att sitta själv hemma utan jobb och utan något att göra när man vet att man går miste om något sånt!

Fan, varför känns det som att allt går emot?

Jag kommer ju fan aldrig få ett riktigt jobb. Jag är inte jobbsökarmaterial... Jag kan inte ringa och tjata, är ju fan rädd för att ringa. ÅHHH. Kan inte bara nån komma och ge mig ett fullbetalt heltidsjobb som jag trivs med?


Negg-måndag tootausen. Jag vill inte sitta såhär och tycka synd om mig själv längre.

3 kommentarer:

Hanni panni sa...

Gullpluttan, Du får jobba hos mig! Du och jag kan åka till paris! jag ordnar detta! Jag kan göra äckel kalopps åt dig.. pluttan då

Emma Lager sa...

Ååh men du! Jag vet absolut hur det känns, i precis samma sits! Har skickat massor av ansökningar men inte fått napp på ngt, försen nu när jag åtminstone fick komma upp på intervju för säsongsjobb i åre. Det är skitsvårt att hålla uppe energin men försök, var kreativ. Utnyttja alla kontakter som du kan tänkas ha. Men mest av allt, tänk på att njuta av ledigheten, gör roliga saker så att du inte går ner dig i deppträsket ;) Kramar från Emma (Leos kompis)

Unknown sa...

Lyssna på Emma.