tisdag 3 november 2009

När fan ska jag hitta ett jobb?

Åhh jag vet inte vad jag ska ta mig till! Blir galen snart tror jag. Går omkring här och har tappat hoppet. Hur ska jag kunna få ett jobb? Får bara avslag på avslag. Sökte fyra nya jobb igår. Men den här gången hoppas jag inte alls, tror jag. Jag är så less på det. Har inga pengar och drar bara på mig skulder.

Dessutom har jag ingen att prata med om det. Förutom han som får stå ut med min självömkan varenda dag. Jag borde inte lägga det på honom. Stackarn, det kan inte vara lätt att ha med mig att göra just nu. Men jag vet fan inte vart jag ska ta vägen. Jag är så besviken på allt. På mitt liv. På att jag inte har några vänner jag kan anförtro mig åt på riktigt. Har väl i och för sig alltid varit rätt tystlåten om mina känslor. Har alltid tyckt att det är lättare att skriva om det, och vill inte gärna ta upp det bara sådär. Jag vill inte ringa mina föräldrar, vill inte att de ska behöva oroa sig eller prata vett i mig. Jag vill ha i alla fall en vän som ringer och frågar mig hur JAG mår. Jag kanske inte är så bra på sånt heller, men jag lovar att jag skulle försöka bättra mig.
Envägskommunikation lärde vi oss om i skolan. Jag är trött på att få erfarenhet av det. Så trött att jag inte orkar bry mig längre. Synd bara att jag inte sa nåt innan det blev såhär.

Vem är förresten så dum att de köper en lägenhet när de är arbetslösa? Jag är. Jag har aldrig varit bra på pengar. Har hört att det finns nåt som heter spara, men uppenbarligen aldrig lyckats förstå vad det är. Jag är så olik min syster på det planet. Hon som kan hitta ett kuvert med pengar hon fått i present flera år efteråt. Jag bara "Pengar? Nej, det kan jag inte komma ihåg att jag fått några". Åhhh.. fan vad jag är dum.



Nu ska jag tvätta.

1 kommentar:

Helena sa...

Du är absolut inte dum utan en underbar person! Även om vi inte setts på länge så finns jag alltid här! På vilket sätt du vill och när du vill. Hoppas verkligen du får napp på ett jobb snart. Ta hand om dig <3