lördag 7 november 2009

Omvänd åldersnoja, still

Sitter på tåget till Lidköping. Ska på jubileumskonsert med pappas kör ikväll. Det ska bli roligt. Var längesen jag såg dem nu.

Det satt en tjej och plattade håret här förut. Nyss pratade hon i telefon och sa: "Svenne banan? Vilken är det?".

Själv fick jag höra det här när jag skulle köpa biljett; "Du har inte fyllt 20 va? Vad härligt att vara så ung". Hon var ändå inte gammal, eller vad vet jag. Sånt är ju svårt att se. Haha. Jag har fortfarande inte kommit över den gränsen då jag tycker det är skönt att se yngre ut. Visst är det skönt att få åka billigare, men känns lite surt när de förutsätter att jag är under 20.. Undrar hur länge jag kan komma undan med det förresten..

Nej, nu ska jag läsa min fantastiska bok. Måste ju hinna läsa ut den innan filmen kommer. Fast jag vill ändå inte att den ska ta slut!

Inga kommentarer: